Sån är Lidl, fortfarande - turbokycklingar som lider. Djurens Rätt fortsätter att uppmana den europeiska jättekedjan Lidl med sina över 200 butiker i Sverige, att ta mer ansvar för kycklingarna som de köper in. Detta genom att påbörja arbetet med European Chicken Commitment (ECC).
Vi fortsätter uppmana Lidl att säga nej till turbokycklingar genom att skicka vykort till chefer och anställda på deras huvudkontor. Kostnaden på 30 kr är för att täcka porto, tryckkostnader och administration.
Du kan välja ett högre belopp för att stötta Djurens Rätts arbete för de djur som är flest och har det sämst.
På vykortet står följande:
Hej (namn på person),
Jag är en av konsumenterna som önskar att ni tar mer ansvar för kycklingarna genom att säga nej till användandet av turbokycklingar.
När kommer ni att börja jobba med European Chicken Commitment?
Med vänliga hälsningar (ditt namn)
På kortet kommer det även finnas en QR-kod som länkar till denna video och en uppmaning om att scanna koden för att se en hälsning från Djurens Rätt.